Nytt strul med Telenor 😡

I morse lĂ€mnade vi GrĂ€nna och nu har vi kommit till Tumbo i Eskilstuna. Gratis stĂ€llplats med el, tömning och fyllning. Vi ska övernatta hĂ€r och tömma bilen pĂ„ vatten o toa pĂ„ morgonen samt spola av bilen. DĂ€refter stĂ€ller vi den pĂ„ uppstĂ€llningsplatsen nĂ„gon km bort, packar ur klĂ€der mm och kör hem med personbilen (som har varit parkerad pĂ„ uppstĂ€llningsplatsen).

Christers ben Ă€r fortfarande inte bra!😭😭😭😭 VĂ€ldigt svullet (skorna gĂ„r inte pĂ„ riktigt) och gör  infernaliskt ont. Nu har han ju Ă€tit penicillin i 3 dagar, det borde ju ha bitit. Kanske Ă€r det fel sort? Han ringer KS i morgon bitti.

Strul med Telenor
igen!😡 Idag fick jag svar pĂ„ min felanmĂ€lan att Telenor Stream drar surf trots att den inte ska göra det (enligt avtalet).

Detta sÀger avtalet - ingen surf dras nÀr du streamar.

(null)


Idag fick jag svaret att surf ska dras pga EU-regel.

(null)

Jag ringde till Telenor KundtjĂ€nst, pratade med bĂ„de "mobilavdelningen" och "Telenor Stream avdelningen".  Fick dĂ„ reda pĂ„ att jodĂ„, surf kommer att dras nĂ€r man streamar UTOMLANDS, dock inte nĂ€r man gör det i Sverige. 

Jahaja, det Ă€r ju för vĂ„ra utlandsresor som vi behöver Telenor Stream! 😡😡😡

Hur i hela friden kan de Ă€ndra pĂ„ villkoren i ingĂ„ngna avtal?!?! 😡😡😡  Enligt Konsumentlagen kan de inte göra det "i smyg". De mĂ„ste skicka brev till kunderna och erbjuda uppsĂ€gning utan uppsĂ€gningstid eller annan kompensation om man vĂ€ljer att bli kvar som kund.

SĂ„ nu har jag i alla fall sagt upp Telenor Stream (149kr/mĂ„nad) och surfkortet (89kr/mĂ„nad). Har ingen anvĂ€ndning för dem nĂ€r det ska dras surf.

I stĂ€llet Ă„tergĂ„r vi till som vi hade det tidigare. Ett Telenor Kontantkort i iPad och ett i routern. DĂ„ kan vi ladda 2x100GB/mĂ„nad utomlands. Inga fasta kostnader. Dessutom Ă€r surfen billigare med Konrsntkort Ă€n med abonnemang, förklara den logiken! 😂 Dessutom ska vi köra Telia Play (eller möjligen CMore-abonnemang). Den Ă€r gratis för oss eftersom vi har Telia TV hemma, och dessutom kan man skruva ner streamingkvaliteten till "LĂ„g" sĂ„ drar det bara 0.1-0.2 GB/timme istf Telenor Stream som tuggar 1 GB/timme. Det duger gott för vĂ„ra behov!

(null)


Jag kommer dessutom att avsluta Telenor Familjeabonnemang för min och sonens mobiler. Blir onödigt dyrt. I stÀllet ska jag omvandla dem till Telenor Kontantkort, blir betydligt billigare Àn abonnemang för oss (typ 200kr/mÄnad i stÀllet för 450kr/mÄnad).

Underbart Àr kort, nu Àr surfsagan slut!

☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀