Camping Bahia Santa Pola

 
 


 
 
 
 
 
Efter 6 nätter på Alannia Costa Blanca packade vi ihop i morse. Underbara dagar, men vi hade redan bokat nästa ställe.
 
Åkte först till Gran Alacant, tänkte fylla på lite i kylskåpet. Hade inte en tanke på att det ju är söndag, då är ju affärerna stängda i Spanien.🥲
 
Nåväl, ingen kris. Åkte vidare till Santa Pola. Allt som allt bara en halvtimmes färd. 

Checkade in och installerade oss. Jackade i elkabeln, men ingen ström?!?! Vad nu då, helt plötsligt?!
 
Ström fanns i stolpen, testade med iPhone laddsladden.
Är det nåt fel i bilen? Säkringen och jordfelsbrytaren var okej. Skruvade bort styrpanelen, men alla sladdar såg ju ut att sitta fast som de skulle.
Är det fel på elkabeln då, helt plötsligt? Verkar ju helt osannolikt.
 
Frågade grannen, en svensk kille, om vi fick prova med hans elkabel. Då funkade det! Alltså har vi fått kabelbrott. Det är en fingertjock elkabel så det är ju obegripligt att det skulle vara trasigt, såg ju hel ut vid okulär besiktning. Men trasigt är det helt klart. 

Sannolikt ett resultat av att när vi var på Spätzle Fritz för ett par veckor sedan så var vi tvungna att dra elkabeln tvärs över där alla husbilar åker. Underlaget var småstenar så någon trycktes väl olyckligt mot kabeln när någon bil rullade över. Nu har vi lärt oss det den hårda vägen!😢
 
Nu råkar det ju vara söndag så husbilstillbehörsbutiken är stängd.
 
Postade ett inlägg i campingens svenska Facebook-sida och frågade om någon hade en extra elkabel att låna ut. Många har ju två kablar, en kortare och en längre.
 
Tony svarade att kom hit med kabeln så mäter jag den. Sagt och gjort, vi sprintade iväg till hans ställe. Han mätte och meckade en bra stund och konstaterade att det var nåt tjall med den blå kabeln. Det är kabelbrott nånstans, men var?
 
Till slut kapade han av kabeln och skruvade ihop en kortare kabel åt oss. Förhoppningsvis är kabelbrottet på den biten han klippte bort. Nu funkar det, men sladden är så kort att den nätt och jämt når till elstolpen. Gott så, det räcker ju.😁
 
I morgon åker vi och köper en ny 25 meters kabel. Då har vi också en lång och en kort sladd.👍

Därefter gick vi till poolområdet. Uppvärmd pool och med massagestrålar i ett hörn. Underbart skön eftermiddag!😁
 
På kvällen fick vi pizza. Pizzabagaren kommer visst hit varje fredag, lördag, söndag. Trevligt!😋
 
Vi har ju bara bokat 4 nätter, men vill nog gärna stanna längre. Så jag gick till receptionen för att höra hur länge vi kan disponera tomten. Till nästa söndag blev svaret, så vi flyttar därefter till annan tomt. Där får vi vara till 17e Nov. Nu tror jag inte vi stannar så länge, men bra att ha möjligheten i alla fall. Vi trivs här!
 
I morgon hoppas jag det blir heldag med poolhäng!
 
Allt gott i soliga Spanien.😄
 
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
 
PS Blogg-appen funkar inte igen så jag skriver direkt på weben. Tyvärr lyckas jag inte få bilderna att fastna på rätt ställe, allt hamnar högst upp eller hoppar runt lite hur som haver.😭 Får väl städa upp den dag appen funkar igen.
 
 
1
Theresa

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Kärleksbesvärjelser
2) lösning och bot mot all sjukdom
3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
4) Äktenskapsbesvärjelser
5) Graviditetsbesvärjelse
6) Uppbrottstrollformler
7) Dödsbesvärjelse
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
genom {[email protected]}